torsdag 1 december 2011

1/12 December!

Idag hade jag hoppats i rimfrost i skägget på hästarna , men icke!
Jag möts av en häst som är lerig precis överallt där inte täcket finns, att linda in hästen i plast vore en bra idé. För satan vad det är tråkigt att spola ben!

Men tog stallet idag och Daniel var överlycklig för att han fick skjutsa mig ;)
Han mockade en box sedan stod han & såg glad ut de resterande 15 minutrarna.

Är förövrigt GALET hoppsugen , funderar på att bara ställa upp ett litet kryss så hon får skutta lite, hon har vilat i snart 3 veckor, ska försöka rida imorgon! Men hon är obroddad och det blir halkigt på grusvägarna just nu, så det känns ganska omotiverande.

Ska försöka klicka in henne någon dag också nu när jag fått min klicker! Första ska vara väldigt basic, rygga! Jag kommer inte att använda min klicker inom ridningen! Måste dock införskaffa mig en hel del godis!

Trick jag vill lära Lista är att buga, rygga, sitta, spinning (utan att jag sitter på) och slutligen ligga!
Stegring kommer inte på fråga, hon är för det första stor och kan lätt mosa mig. Men sedan så använder hon stegringen på ett felaktigt sätt. Så nänä, men annat kul ska jag kunna lära henne!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar