torsdag 1 december 2011

1/12 Dag 2

Vilken inriktning jag har på mitt hästhanterande

Så himla svår fråga!
Jag rider ju klassiskt dvs. engelsk ridning men med influenser av westernridning.
Så där är det inte något större hokuspokus.
I min hantering ifrån marken så kör jag på sunt hästförnuft!
Inte nått NH, för det är bara dumt, aggresivt och väldigt förvirrande.
Horsemanship är bara hästmannaskap, så tja. Horsemanship kan ju vara vad som helst.
Men jag gör mycket övningar med mitt kroppsspråk + röst. Inte så mycket beröring.
Det gör jag med alla hästar. Men jag ser inte ner på någons ridstil eller hästhantering.
Alla får göra det dom vill! =)


1 kommentar:

  1. Hur kan du påstå att nh är dumt, aggresivt och förvirrande? det är de verkligen inte. vad har du fått det ifrån?

    SvaraRadera